onsdag 24 februari 2010

Onsdag morgon

Termometern visar -19,1 grader ute och 19,8 grader inne *brrr*
Har precis ätit frukost och läst tidningen i lugn och ro. Snart är det dags att väcka barnen och få dom klara till skolan. Är bara tre skoldagar kvar innan sportlovet för deras del, är lite smått avundsjuk och önskar jag fick vara ledig också.
.
I dag är det redovisningsmöte på huvudkontoret och på em något möte om Qlick View, kanske dags att ta och beställa behörighet i QV för jag har inte fått tummen ur ännu. Men det finns väldigt många bra rapporter man kan bygga i QV om man vet hur den fungerar. Kanske läge att göra en liten avstämning över vad jag har fått tillgång till samt vad jag saknar tillgång till. Har varit på mitt nya jobb i tre månader redan och det är nog dags att ta ett sista krafttag för att få alla behörigheter som jag behöver.
.
Det bara vimlar av olika system på mitt jobb, eftersom jag jobbar i en gammal produktionsmiljö så finns det olika system för allt och det värsta är att de fungerar mycket bättre än alla nya förslag som lagts fram genom åren. Så nu står vi där med ett ekonomisystem och typ 43 andra system som man också ska ha koll på.
.
Nä, dags att hoppa i lite kläder kanske och sätta lite fart på kidsen.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar