torsdag 7 januari 2010

Långlunch

Idag var jag bjuden på långlunch hos min mamma, fick fläskfile och hasselbackspotatis...mumsigt värre. Tyvärr skrämde min kära mormor oss från vettet genom att halka och ramla nedför trappen, hon påstod att det gick bra men erkände också att även om hon hade ont skulle hon aldrig erkänna det för oss. Sån är min mormor, envis som en röd gris både på gott och ont.

Halvvägs in i årsbokslutet känns allt rätt så ok, önskar fortfarande jag hade kommit längre i min utveckling på det nya jobbet. Men det verkar ta tid för min uttröttade hjärna att ta in allt, dessutom är det så mycket annat runt omkring som tär på den lilla energibank jag äger. I morgon är det dags för mitt andra månadsmöte med chefen sedan jag började min anställning. Måste sätta mig en stund och tänka igenom vad jag vill ta upp på mötet.

Kylan behåller sitt grepp över staden, även om det idag har varit överkomliga -12 grader. Måste villigt erkänna att jag blev rätt så avundsjuk när jag pratade med lilla snuttan nyss och hon talade om att de köpt en sista-minuten till Egypten...JAG VILL OXÅ MED!!!

Hittade denna mysiga bild på spoven.com, fattar inte hur istapparna kunnat bildas så där konstigt. Men vackert var det iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar