torsdag 21 januari 2010

Gäller att vara lite finurlig

Känns lite tomt och trist när alla tomtar, ljusstakar och fina blommor är borta ur fönstren. Men det får vara så tills jag hittat vad jag vill ha där istället, har valt att inte ha några blombrädor i köket så utrymmet är begränsat.

Har precis tappat upp ett bad som jag ska ta och värma upp mig i, känner mig fryssen trots 22 grader inne och massor av tända ljus. De två höga ljusstakarna köpte jag för något år sedan på Hemtex och jag giller de verkligen, men varje dag retar jag mig på att hålet i ljusstakarna är olika stora så ljusen blir olika höga. I början tände jag ett ljus och lät det brinna ner en bit innan jag tände det andra, men numer jag har lärt mig att blunda för att de är olika höga och tänder båda samtidigt. Ett stort steg för mig som gillar att allt är symetriskt =)

Barnen trodde jag blivit tokig när de fick se vad jag lagt mandarinerna i. Gäller att vara finurlig när fruktskålen redan är propfull och en hel påse med mandariner saknar någonstans att bo. Känner jag minsta sonen rätt är de snart slut iaf så då slipper de fundera varför tokiga mamman använder blomvasen som fruktkorg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar