måndag 18 januari 2010

Frisktandvård

Jag har aldrig haft problem med mina tänder om man bortser från en extremt dryg visdomstand som ställer till med infektioner i tandköttet från och till. Men för 2,5 år sedan gjorde jag ändå ett klokt val och tog frisktandvård, så nu betalar jag 74 kronor i månaden och få gå gratis till tandläkaren under tre år.

Idag var det dags för den årliga kontrollen och jag hade redan på känn att jag tappat en plomb och det stämde. Dessutom var hon väldigt misstänksam mot en tand som jag inte haft någon känning av. Så nu blir det att komma tillbaka om en månad och fixa detta. Skönt att bara gå därifrån utan att behöva håva upp stora slantar =)
~
Dagen har varit lite småtung, men det borde den väl också vara. Var riktigt skönt med en timmes promenad så man fick rensa hjärna lite.
Bara att rycka upp sig och blicka framåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar