fredag 22 januari 2010

En helt vanlig dag

Idag har det varit en helt vanlig dag i mitt MYCKET oglamorösa liv:

05.40 Klockan ringer och jag inser att jag glömt bort att ställa om den, har duschat och tvättat håret kvällen innan, ställer om klockan och somnar om.
06.00 Kliver upp och gör mig färdig.
06.20 Stryker skjortan (som jag skulle ha strukit kvällen innan) med det nya strykjärnet som läcker som ett såll. AJ, dräller hett vatten på foten och stryker vidare. AJ igen, dräller mer vatten på foten samt hela skjortan dyngsur.
06.30 Äter frukost och läser tidning.
07.00 Väcker barnen, tjatar på barnen att kliva upp, springer runt som en hettetetting och serverar dem frukost, letar kläder, kollar att väskor är packade.
07.40 De två minsta traskar iväg till skolan och jag fortsätter mitt tjat på den äldsta sonen.
08.00 Har äntligen fått sonen till bilen och vi kan åka.
08.08 Lämnar sonen på skolan.
08.15 Parkerar på jobbet och börjar traska in på området.
08.25 Stämplar in, startar datorn och hämtar kaffe.
08.30 Förlängt morgonmöte.
09.40 Äntligen får jag slå mig ner på mitt rum och börja titta på all högar som ligger där, hinner precis börja med en arbetsuppgift när det är dags för nästa möte.
10.10 En snabb fika innan vi sätter oss och börjar gå igenom lagervärderingen.
11.30 Åker ner på stan för att äta lite mumsig thaimat. Skönt att få andas ut en stund. Åker förbi bilverkstan för att kollegan ska få hämta upp sin bil, visar sig att den inte är klar.
12.15 Fortsätter med lagervärderingen. Strul, strul och lite mera STRUL, men vi har iaf humöret på topp och det är skönt att vara fler när det dyker upp problem. Mötet vi skulle haft på em skjuts upp tills på måndag.
14.00 Minsta sonen ringer och säger han är hungrig.
14.30 Fredagsfika.
14.45 Sonen ringer igen och säger att han är jättehungrig.
15.30 Sonen ringer för tredje gången och säger att han är JÄTTEHUNGRIG.
16.45 Avbryter lagervärderingstrulet för dagen och jag kan traska in till mig och åter ta tag i högarna som snällt väntar på skrivbordet.
17.00 Sonen ringer för fjärde gången gråtandes av hunger (både kylen, frysen och skafferiet är fullt av mat...inte illa att nästan dö av hunger ändå).
17.30 Ringer till äldsta sonen för att höra vad han vill ha för mat och det slutar i vanlig ordning med att vi blir osams.
17.35 Ringer och beställer mat.
17.40 Packar ihop på jobbet och går mot bilen med datorväskan fylld med helgjobb. Har ett fm möte på måndag jag måste förbereda mig till.
17.50 Kör upp till stan.
18.00 Hämtar mat och sätter mig i bilen där mobilen ligger på laddning, har två missade samtal från minsta sonen. Ringer hem och lillen är smått hysterisk för att maten inte är hemma ännu.
18.10 Parkerar bilen i garaget och släpar datorväska, matpåse, handväska och äldsta sonens ryggsäck hemåt.
18.15 Springer till tvättstugan och bokar tvättid på söndag.
18.20 Äntligen slår vi oss ner vid matbordet som lillen har dukat medans jag sprang till tvättstugan, och äter kall mat *suck*
19.00 Alla mätta och nöjda och vid sina datorer igen, själv tittar jag mig omkring i förödelsen i hall och kök efter att två barn gått lös medan jag var på jobbet. Väljer mellan att bråka ner dom från ovanvåningen för att plocka undan eller att göra det själv. Känner att valet var enkelt, bättre att göra det själv och låta dom sitta där tysta och lugna en stund. Men imon ska de få städa minsann!
19.37 (just nu) sitter jag helt utpumpad framför datorn och pustar ut med en kopp kaffe och väntar på Let´s Dance.

SEMESTER?? JA, TACK!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar