söndag 24 januari 2010

Åter värme i uterummet

Idag har jag äntligen städat bort julen i uterummet. När det var som kallast ute stängde vi av värmen i uterummet för att spara lite på elförbrukningen och vi har haft som kallast -5,4 grader där ute. Idag var det 1,4 när jag öppnade dörren och klev in, drog på den skorstenslösa kaminen och massor av värmeljus och två timmar senare hade vi 19 grader. Nu är julgranen instuvad i förrådet i väntan på nästa jul.

Nu på em har jag, lillen, syster yster och mamma varit till mormor och fikat och sedan tog vi en tur till minneslunden för att tända några ljus för morfar.

Är nyss hemkommen och funderar starkt på att göra lite räkröra så jag och mannen kan ta oss en varsin bakad potatis.



1 kommentar:

  1. heej mamsen:) försökte ringa både hem och på mobilen till er ikväll... vet inte om det är min mobil som är fucked up...:( Men mamas and tapas öppnar inte förrns klockan fem, så jag har bokat bord till oss fem-sju! Så får vi fortsätta myspysa på söndagen och om ni har tid för oss tidigare lördagen så myspyser vi då också!:) Jag älskar dig! kramas

    SvaraRadera