måndag 14 december 2009

Helgen som gick

Blir bara tröttare och tröttare för varje vecka som går, ska verkligen bli skönt med lite julledighet snart.

I fredags åkte vi till IKEA och köpte en massa möbler lill mellansonens rum och sedan hade vi Idol-final-mys, köpmat från McD till barnen och från Thai-mojjen till oss, syrran hade tagit med sig mousserat rosévin och sedan hade vi en massa godis. Mitt i alltihopa dök det upp finfrämmande, vår lilla älskade snuttunge och hennes vän. Slutade med att både syrran och lillsnuttan sov över.

Lördagen var en riktig skitdag, mådde verkligen pyton (får vad man förtjänar tyvärr). Vi skruvade iaf i hop lite möbler, mannen fick åka till IKEA igen eftersom sängen var skadad. Gumsan va hit på lite fika och lillsnuttan lagade en god middag till oss, så helt tokig blev ändå inte lördagen. Vet inte vad det är för fel på kameran , men många bilder blir jättesuddiga, mannen påstår att det inte är kameran det är fel på utan fotografen...kan mycket väl stämma hmmm. Blev iaf supernöjd med sonens rum, och det blev han också =). Lite tavlor, kuddar, överkast och annat piff så blir det riktigt bra.



Har försökt pynta lite smått i alla rum, men julkänslan vill inte riktigt infinna sig hos mig i år. Är iaf sjukt nöjd att jag äntligen investerat i tygblommor till köket, så slipper jag springa runt och gömma dom när gumsan kommer på besök. Dessutom vissnar de ju aldrig.


I vardagsrummet fick det bli gardiner med lite rött i...


...men jag saknar fortfarande tid och lust att hitta kuddfordral och filtar i rött...så i soffan är det somrigt värre.

Mitt i matlagningen i lördags gick vår induktionshäll sönder, som tur är fungerar 1 (och ibland 2) av plattorna så vi kan laga mat, fast bara lite åt gången. Vore ju kul och det kunde gå bra för oss nångång. Förra vintern gick ugnen sönder och det tog nästan fyra veckor innan den var hel igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar