måndag 7 december 2009

Första bokslutet på nya jobbet

I dag skickade vi in den sista rapporten på mitt första bokslut på det nya jobbet, jag är helt chockad...allt är så mycket enklare än på mitt förra jobb. Ändå är det mycket mer pengar det handlar om och en hel fabriks produktion...men de har funnit så bra lösningar för all rapportering som gör vardagen så mycket enklare.

Så nu är det budget 2010 som gäller from i morgon igen. Tre möten med produktionschefer inbokade för genomgång av budget och avräkningstimmar. Ska bli spännande att se hur de har tänkt när de lagt budgeten och vilka förändringar vi blir tvungen att göra för att nå ledningens målsättning. Inte alltid lätt att nå upp till allas mål och förväntningar, men med lite kompromisser så ska det nog gå bra.
Än så länge törs jag varken säga bu eller bä, är bara med för att lära mig, men nästa år så kan jag sköta allt själv. Tur jag har erfarna kollegor att förlita mig på =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar