måndag 9 november 2009

Underbara vänner

När livet känns tungt och trist och allmänt jobbigt ska man vara glad att man har underbara vänner som muntrar upp en. Hann knappt kliva upp i morse så fick jag ett gulligt sms från bästa gumman, bättre start på dagen kan man knappast ha. Sedan har kloka och omtänksamma ord duggat tätt under dagen och jag har lärt mig (även om jag fortfarande kämpar med det) att om man bara sträcker ut en hand så är det alltid någon som tar den.

Jobbet känns väl sisådär, är som ett sårat djur som rovdjuren drar och sliter i och som gamarna bara väntar på ska dö. Kan inte påstå att jag känner något som helst positivt i det faktum att många vill ha mycket från mig, för det är som en annan vän sa...de bara gamar åt sig för att rädda sitt eget skinn (gäller ju inte alla, men en del av dom).

Ju mer jag tänker på det desto mindre kommer jag att sakna mitt tidigare jobb, för snart är alla jag tycker om och ser upp till som kollegor och vänner borta från bolaget. Vi har alla valt att gå vidare (jag är visserligen förrädaren i gänget som valt att gå över till en annan division medan de stannar kvar inom samma) och jag är evigt tacksam att jag inte är ensam kvar.
Har varit på kalas, min älskade mormor fyller 84 år idag. Och är det någonstans på jorden man känner sig älskad och att man duger som den man är, så är det hos mormor. Sedan bjöd mamma mig och barnen på lite mat på Sibylla. Tog en sväng in till gumman för att se hur de hade det och även om jag inte tycker det är ett dugg roligt så gläds jag åt deras förväntan över att ev köpa ett nytt hus...jag vill ju ha er kvar här!!!

Fick ytterligare en kul nyhet när jag kom hem och slog på datorn, någon har blivit farfar till en liten söt tjej =). Grattis!!! Måste fixa en liten present tills i mon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar