tisdag 3 november 2009

Lite åt gången

Eg ska man inte ha skåp och lådor som går att stänga igen, för det har alltid en tendens att samlas en massa skit där som aldrig försvinner. Om man har öppna hyllor ser man förhoppningsvis till att städa lite oftare. Har haft en liten städperiod under en veckas tid nu, hinner inte mer än en halvtimmes städning om dagen men det är iaf bättre än ingenting.

Har städat ur några lådor i köket samt pojkarnas garderober och idag gav jag mig på lådan med alla våra räkningar och alla andra "viktiga" papper som bara samlas på hög. Hann iaf rensa ur hela 2007 (varför i hela fridens namn har vi sparat alla våra räkningar från 2007? Jo, för att vi har en stooor låda att gömma dom i) och förhoppningsvis hinner jag rensa lite till imon.

Måste vara min iver att städa ur mitt rum på jobbet som sprider sig ända hem till Vallhovs Hills =)

Tvättkorgen har också en tendens att svämma fast jag tvättar varje dag...hmmm hur går det ihop?? Känns som om jag tvättar kläder som inte är lortiga. Tjatar och tjatar att de kan ha byxor mer än en dag, men det går inte hem. Tur det är helg snart så man får lite gjort här hemma...är ju bara en månad kvar till advent nu =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar