lördag 7 november 2009

En fredag full med överraskningar

Efter en vecka full med stress (bokslutstider - det sista på mitt nuvarande jobb) kom en fredag full med överraskningar...både positva och negativa.

Har skrattat mig genom arbetsdagen idag, måste ha varit sömnbrist för oss båda två som gjorde att allt var roligt och nivån var riktigt låg tidvis. Behövdes för jag kände mig riktigt låg i morse och fm började inte spec bra. Fick ett besked alldelens innan jag skulle gå hem som gjorde mig uppriktigt glad, både av att han ville dela den med mig och det han sa.

Börjar bli lite orolig, har sett fram så emot att få börja min nya tjänst men nu när jag börjar närma mig så känns det tugnt. Inte att lämna mina arbetsuppgifter men att lämna mina kollegor, kommer att sakna en del av dem så ofantligt mycket. Dessutom hatar jag avtackningar och uppvaktningar av alla slag och jag vet ju att jag kommer att bli avtackad på fredag. Är inte bra på sånt, hatar att stå i centrum...helst vill jag låta bli att gå dit på fredag...sjukt jag vet för vi pratar om max 8 av mina närmaste kollegor...ingen ofantlig massa. Fast det kanske är det som gör det extra jobbigt - att jag står dem så nära. En del av dom har jag delat både glädje och sorg med och nu ska vi inte längre ses varje dag. Och även om man lovar att hålla kontakten så vet jag redan nu att det inte kommer att ske, jag har ju knappt tid att umgås med min allra bästa vän, så hur ska jag hinna med att besöka mitt gamla jobb?

Tidigare i veckan började vindrutetorkaren på bagageluckan att fungera igen, snacka om lycka. Hoppas bara den tänker hålla sig hel hela vintern nu. En kombi utan vindrutetorkare i bak är ingen rolig historia =(

Idag hittade minsta sonen på cykeln som blev stulen för några veckor sedan, har inte direkt saknat den så det kändes väl sådär att se den igen. Antagligen tyckte väl även den som snodde den att det inte var så mycket att ha...

Fast jag har haft en bra dag känner jag mig bara ensam och liten och övergiven just nu, är så ofantligt trött. Har så mycket hängande över mig just nu, många saker som ska hända framöver som kräver massor av tid och kraft från mig och jag vet ärligt talat inte var jag ska få den ifrån.

Ute är det regn och rusk...riktigt höst/förvinter väder...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar