torsdag 15 oktober 2009

Jobbiga tankar

Jaha då var det dags igen...att brottas med mitt dåliga självförtroende. Var på besök på mitt nya jobb idag, som kändes helt otroligt bra bortsett från en ganska stor detalj...mina svarta tankar...tror som vanligt att det här fixar inte jag. Hur ska lilla jag klara av allt det här? Försöker peppa mig själv att förstå att ingen förväntar sig att jag ska kunna allt från dag ett. Det kommer att ta tid att lära sig allt det nya, alla nya produkter, hur man rapporterar i ett produktionsbolag, alla nya kostnadsställen, alla nya sätt att arbeta på med projekt och underhåll, etc. Men hur mycket jag än försöker intala mig själv att jag kommer visst att fixa det, så tar de svarta tankarna över. Blir ju inte bättre av att jag redan är totalt slutkörd och sönderstressad, skulle verkligen behöva minst en veckas ledighet för att komma någorlunda i form. Istället ska jag gå direkt från ett krävande bokslut med massor av övertid till att börja på mitt nya jobb.

Men jag ska fixa även detta...handlar bara om att plocka fram ännu mera kämparglöd och energi.

Tyvärr har jag helt och hållet släppt allt här hemma, jag orkar verkligen inte göra mer än det absolut mest nödvändiga för att vardagen ska kunna flyta på någorlunda. Vilket leder till att min stackars älskling sliter dubbelt så hårt här hemma. Får så dåligt samvete när han tapetserar och målar medan jag sitter i soffan och tittar på tv. Men jag orkar verkligen inget mer, allt min energi går åt till jobbet och att överleva de sista fyra veckorna där. Har förbrukat all min reservkraft och just nu kör jag på endast bensinångor.

Önskar jag fick krypa in under täcket och stanna där i fyra veckor, slippa alla krav och måsten och all stress....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar