fredag 16 oktober 2009

Efter tre år har vi äntligen gjort slag i saken

Redan när vi köpte huset för tre år sedan var planen att vi skulle sätta in en kamin, dels för att hålla nere elförbrukningen men även för att få en behagligare värme för fryslorten i huset. Men eftersom pengarna inte räcker till allt vi vill göra har det dragit ut på tiden, dessutom vidtog vi andra åtgärder för att minska elförbrukningen redan innan vi flyttade in. Vi har satt in luftvärmepump, bytt alla radiatorer utom tre, tilläggsisolerat vinden samt bytt alla tätningslister i fönstren.


Men idag gjorde vi slag i saken och åkte till Eldabutiken och beställde en kamin, blev en Jötul F373. Kommer att bli så bra när den står på plats, även om det inte var just den här kaminen jag hade tänkt mig från början. Ville ha en vit murspis, men den är både för stor och alldelens för tung för att ställa i vårt kök. Var inte allt för förtjust i den typ av kamin vi nu har köpt, men efter att ha sett den på plats i andra hus så har jag vant mig och tycker numera att den är både fin och trendig. Vi valde att ta en grå så den ska smälta in i resten av vårt vit/rostfria kök.

Så nu väntar jag med spänning på att den skall komma till butiken v.47 så vi får hämta hem den =)

Bilden är lånad från jotul.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar