tisdag 27 oktober 2009

Dublin

Då är vi tillbaka efter en underbart bra och utvilande helg, har visserligen traskat gata upp och gata ner, så benen är inte utvilade men det är resten av kroppen.

Dublin var en riktigt fin och sevärd stad, det mesta av värde att se finns på gångavstånd, så den enda gången vi åkte kollektivt var till och från flygplatsen. Hotellet låg centralt och bra och även om rummet inte var jättestort så var det en sköööön säng och den sov vi mycket och länge i. Vi är verkligen inga partyråttor när vi åker bort (är vi iof inte hemma heller) och trötta efter enbart två timmars sömn samt fem timmars vandring somnade vi redan klockan 18 på fredagen. Tanken var ju att vi skulle vila benen lite innan vi gick ut för att äta middag, men sängen var trollbindande skön och vaknade till med kläderna på halv tolv...bara att borsta tänderna och krypa till kojs på riktigt.

Hela lördagen traskade vi runt men vi lyckades iaf hålla oss vaken till framåt tio eller elva på kvällen, trots att vi klämt in både ett besök och provsmak på Jameson Destillery och Guinness samt Irlands äldsta bar, The Brazen Head, med anor ändå från 1198. Tog tom en kinesisk öl till maten på kvällen, måste ju börja vänja in mannen som farit till Kina igår.

Söndagen tillbringade vi på affärsgatorna, men shopping var helt uteslutet då priserna var skyhöga. Mysigt ändå att bara strosa runt och titta på alla fina hus och typiska Irländska barer.

Här kommer ett axplock av våra bilder...

Då är det bara att börja drömma sig fram mot nästa resa som blir i maj. Vi hade bestämt oss för Barcelona men nu börjar jag och barnen att tjata om Thailand ist...båda resemålen är mina favoriter, men det skulle vara skönt med lite sol och värme =)