torsdag 8 oktober 2009

Äntligen har jag hittat det jag söker

Ibland kan den allra minsta saken bli till något extremt jobbigt. Här har jag slitit hårt med att få fönstren på ovanvåningen klar och så slutar alla affärer i stan att sälja det jag behöver allra mest. Jag har letat och letat och börjat misströstat, så kommer mannen hem och säger att de säljer minsann linlås på Jula. Jaha, det var bara att sticka tidigare från jobbet och fara till Jula och där fanns de ju...en hel drös med påsar med linlås. Lyckan var total när jag kom hem och äntligen fick skruva dit vita linlås på våra vita fönster =)



Måste vara det faktum att mitt liv just nu suger (eller jobbet suger men eftersom majoriteten av min tid numera spenderas på jobbet så är ju det nästan hela mitt liv) som gör att den lilla saken kändes så skönt att lösa, men ibland krävs det inte speciellt mycket för att göra en glad för en liten stund.

Linlåsen hittade jag hos Jula =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar