fredag 7 augusti 2009

Stängt för i dag


Nu har jag städat ihop och stängt igen glasdörrarna för idag, direkt solen försvinner så kommer myggen. Synd, för det hade ju varit trevligt om man kunde sitta ute även på kvällen, men så är det när man bor med skogen utanför tomtgränsen. Fick skrämselhicka häromdagen när jag fick syn på flera tusen mygglarver i dammen (pumpen har tyvärr lagt av så vattnet står helt stilla), hade alla dessa larver kläckts så hade jag blivit tvungen att flytta härifrån. Men jag tror vi lyckades utrota majoriteten av dom =)

Mannen och jag tog oss en liten tupplur i skuggan på en varsin solsäng nu på em, gud vad skönt det var. Börjar känna en liten huvudvärk i antågande, måste ta och stjälpa i mig massor av vatten så försvinner det förhoppningsvis. Har varit dålig på att dricka vatten i dag känner jag.

Har precis avslutat mitt fönsterprojekt i köket, har visserligen persiennsnöret och pinnen kvar att byta, men jag försöker förtränga det. Kände en oerhörd lättnad efter sista målningen tills det slog mig att endast 8 fönster är helt färdigmålade, har fortfarande 9 stycken kvar att måla invändigt *gaahhh*. Hatar verkligen fönster, hade jag pengar skulle jag byta ut dom direkt mot underhållsfria!!!
Sitter och väntar på mannen och lillen som åkt iväg för att byta olja i bilen, tänkte det får bli soffan och en bra film ikväll. Och kanske en av mina favvosar...har blivit några sånna i värmen de senaste dagarna =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar