söndag 30 augusti 2009

Krasslig

Kom aldrig iväg till skolan igår, är alldelens för dålig för det. Pular på här hemma i sakta mak istället. Blir inte mycket gjort när man måste ta en vilopaus hela tiden, men det är som det är. Blir orolig hur det ska bli till i morgon bara, är verkligen helt fel tillfälle att vara sjuk just nu!!!!

De andra i familjen är också mer eller mindre krassliga. Rossliga i halsen, hesa och allmänt griniga. Blir ju lätt så på hösten när skolorna drar i gång.
Två av barnen hade ju bestämt sig för att byta rum med varandra och därför satte jag fart att måla fönstret i det ena rummet, men nu har de ändrat sig. Nu ska helt plötsligt alla tre byta rum med varandra. Så idag har jag slipat och grundat fönstren i ett av rummen, lär ju inte hinna måla fönstren invändigt i år, men får vi det bara klart invändigt så kan vi börja tapetsera.
Jag som trodde jag hade målat färdigt fönster för i år, men ack så jag bedrog mig.
Stackars pappa min som slitit så med sitt kök och nu när det nästan är klart så går ett rör i väggen sönder och nu har han vattenskador i en del av väggen samt golvet. Bara till att lyfta ur halva inredningen och riva upp en del av golvet. En grävmaskin håller på att gräva upp tomten så röret ska kunna bytas ut. Bara att börja om från ruta ett alltså =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar