tisdag 4 augusti 2009

Helt underbar början på semestern

Vädret har visat sig från sin bästa sida sedan jag stämplade ut i fredags kväll =)

Lördagen flådde vi runt som tokar och städade, handlade mat, satte upp kaminen och lagade mat, sedan kom lite trevligt främmande på kvällen och det blev kräftor och grillat *mums*

Söndagen ägnade vi åt målning och solning. Sedan blev det en tur till Jäderfors på kvällen och lite kalas. Fick äntligen lite tid över sent på kvällen för att titta på en serie jag spelade in i måndags. Avslutade med två avsnitt av kvarteret Skatan i sängen på SVT Play.

I går blev det mera målning och solning. Bestämde oss för att gå på fotboll och innan dess hann vi in på Ikea för lite mat och sedan till Lindholms möbler och Plantagen. Hittade en häcksax och en stoooor pool till lillen. Var både kanonväder och en riktigt bra match, GIF vann med 2-0 mot Djurgården =). Slog mig ner vid datorn på kvällen och hittade olite gamla serier som jag bara måste titta på, sedan blev det ännu ett avsnitt av Kvarteret Skatan innan vi släkte lyset för att sova. Tänk vad behändigt det är med internet =)

Idag har vi målat de sista spjälorna till trappen samt plockat ner lite hängrännor som ska målas, jag har också tappat upp andra omgången med saft på flaskor.

Vilken skillnad det gör i hallen när trappen är vit och fin mot för det träfärgade spektaktel som stod där innan. Uterummet har även det blivit ljust och fint, och kaminen gjorde det extra fint. Men varmt blev det, invigde den i lördags och efter 45 minuter var vi tvungen att öppna glasdörrarna, då var termometern uppe i 30,6 grader. Fatta vad bra det kommer att bli i vinter när det är kallt och ruggit där ute, att bara kunna dra igång kaminen och vips så är det behaglig värme...längtar redan....fast först vill jag nog ha lite mer sol och värme på min semester.

1 kommentar:

  1. Mm, va gott med hemgjort saft. Måste nog komma förbi och smaka lite nån dag. Kram

    SvaraRadera