söndag 5 juli 2009

60-års fest

I går fyllde min mamma 60 år, det firade vi med att hålla ett litet grillparty hos oss. Tror vi till slut blev 23 vuxna och 6 barn, så det var fart och fläkt hela tiden. Grillade kycklingfilé, fläskfilé och flintastek och till det serverade vi potatissallad, potatisgratäng, rotfruktsgratäng, grönsallad och pain rich. Efter det blev det kaffe, tårta och kladdkaka. En stor eloge till min snälle man och min morbror som svettades framför en varsin grill!

Började redan vid 15 så några stycken gav upp tidigt på kvällen, ytterligare några stycken drog iväg vid 22.30 medan vi andra hade en trevlig natt/nästan morgon tillsammans. Fick våra små extrabarn kvar över natten, men tyvärr hann jag inte umgås med dom idag eftersom jobbet kallade.

Tror alla var nöjda och glada när dom gick hem trots att det föll en och annan tår under kvällen. För hur det än är så var morfar en stor del av allas vårat liv och givetvis pratade vi en hel del om honom under kvällen. Så kommer det att vara varje gång vi samlas, men tårarna kommer antagligen bli färre och färre med åren.

Hur som heslt är det skönt att lördagen är över, har varit en stor press på mannen fysiskt och mig psykiskt att ha det hängandes över sig. Man vill ju så mkt men utan hjälp är det tugnt att dra hela lasset. Var en otroligt stressande dag, från det att vi klev upp tills en bit in på natten. Har sån tur att mina små älsklingar städade undan allt som vi inte hann få undan igår, så när jag kom hem såg det nästan ut som vanligt igen =)

Får bli en tidig kväll för mig, att vara vaken till framåt fyra och sedan gå till jobbet är inte så bra för hjärnan *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar