onsdag 24 juni 2009

Uppförsbacke

Inte ens solen och värmen hjälper humöret just nu, jag får ju iaf inte vara ute och uppleva den härliga känslan. Eller jo, kanske hjälper den litegrann för annars kanske jag redan klappat ihop fullständigt. Eller kanske inte för det rätt så stressande att se alla glassa omkring i solskenet och jag sitter fastkedjad till ett skrivbord.

Blotta tanken på den kommande sommaren och hösten gör att jag vill emigrera till Grönland och räkna isbjörnar resten av mitt liv. Det var ju nu jag skulle stressa av och börja plocka ihop spillrorna av mitt liv och istället blev allt ett enda stort kaos. Vet inte vem det är jag försöker övertala när jag hela tiden säger till folk att det blir nog bra, det ordnar nog sig snart, det löser sig på nåt sätt...och alltid med ett stort påklistrat leende i ansiktet...antagligen är det mig själv. Gahhh är så jäk*a trött på att vara glad och positiv hela tiden, att alltid vara hängiven och göra det som förväntas av mig. Vill inget mer nu, orkar inget mer...men lik förbannat kommer jag att kliva upp imorgon bitti och gå till jobbet igen...för sån är jag *suck*

Tur jag har ett gäng härliga människor att umgås med på dagarna så man får lite ork till att kämpa.

Har verkligen inte varit en god vän och familjemedlem på slutet, har helt enkelt inte tid. Men jag hoppas ni vet att ni finns i mina tankar även om jag inte ringer så ofta som jag önskar.

Ska gå och titta till min getingstuckna son nu, han skulle plocka fröskidorna av en lupin och tog en geting på köpet. Men lite rå lök och ringblomssalva ska nog ta bort den största klådan och svedan. Känner ju någon som var tvungen att klappa två getingar förra året i en korvmoj *retas*. Själv har jag klarat mig i många år nu (peppar, peppar ta i trä) men jag vet ju precis hur jobbigt det är =(

Bilden lånad från Natursalva.se

1 kommentar:

  1. HAHAHA, kommer du ihåg det???!!! *fniss* Tar iaf för givet att det mina stick du menade, eller finns det nån mer som blivit torterad i korvkön? Tycker grymt synd om den iaf. Hahaha

    Ps. Härligt att få vakna och börja dagen med ett gott skratt. Heder till dig min vän! <3

    SvaraRadera