lördag 20 juni 2009

Shit vad otränad jag är

Mmm nog för att jag vet att jag aldrig i hela mitt liv varit så otränad som jag är i dagsläget, men idag fick jag känna på det oxå. Mannen som har tränat konstat på gymet och löpbandet i Kina drog ut mig i spåret idag, jag kunde inte riktigt hänga på om vi säger så. Jag brukar ta 4 km slingan i tre etapper i normala fall, springa en stund, gå i 3-4 minuter osv. Men nu skulle jag plötsligt springa 4,8 km *trött i benen nu*. Det värsta är att han hotar med att vi måste ta samma runda i morgon igen...

Tog en sväng till solariet innan vi sprang, sedan sken ju solen för fullt när vi kom hem så då åkte bikinin på. Inte så bra att sola både och tror jag, för solen tog hyfsat bra, aja lite after sun så blir det nog bra.

Hann med en kaffe med gumsan innan mannen satte fart med allehanda projekt, först åkte det upp lite takpanel i skrubben (så långt vårat lager av virke räckte), sedan satte han igång med taklistprojektet i köket och slutligen lite andra lister i hallen. Men som vanligt när man drar igång något på infall så har man aldrig tillräckligt med bräder, färg, dyckerts, nålspik, etc hemma. Så fortsättning följer....

I morgon ska vi försöka hinna med en tur till Byggmax för att köpa material till innertaket i uterummet samt hälsa på mormor en sväng. Och med tanke på att solen ska skina för fullt blir det nog en stund i bikini oxå, fast med ryggen vänd mot solen för att inte bränna mig ännu mera.

Här är lite bilder från dagens projekt...


Takpanel i skrubben

Kökslister
Och inte att förglömma...vår allra bäste vän och kollega...Devalt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar