måndag 22 juni 2009

Securitas direct

Jag har äntligen fått ett larm till huset som jag har önskat mig i 2,5 år. Jag känner mig inte ett dugg otrygg när jag är hemma, men det ska bli riktigt skönt att kunna ut och resa utan att känna rädslan för att komma hem till ett hus som har haft inbrott eller brand. För att inte tala om hur skönt det ska bli att veta att det finns riktiga rökdetektorer när barnen är ensam hemma. Att veta att ngn rycker ut om det skulle hända ngt och att de kollar till huset om vi är bortrest. Som grädden på moset så matchar ju Securitas dekaler vårt hus...grått och vitt =)

Jag vill ALDRIG mera uppleva känslan av att ha en rädd tioåring ensam hemma när brandvarnaren tjuter och man är en bra bit bort själv. Den gången var det falskt alarm och min kära granne och kollega ryckte ut och kollade upp huset (inte första gången han gör det...en riktig guldklimp till man vill jag lova!). Nu kan vi tex lägga hans namn i en kontaktlista och om larmet går kontaktas han om vi inte är nåbara eller är bortresta.

Nu hör jag inte till den mest svårövertalade personen i just detta fall eftersom jag redan visste att jag ville ha det, och jag kan ärligt talat inte förstå den som tackar nej till att skydda sig själv, sin familj, sina ägodelar och sin bostad till den låga kostnaden av strax över 250 kronor i månaden. Tänk vad mkt annat tjafs vi köper för samma belopp eller mer, en måltid på McD för hela familjen kostar faktiskt mer. Så kamma till er och skaffa ett larm ni med så kan ni känna er trygga, visst det hindrar inte olyckan från att vara framme men det skyndar på utryckningen.

Ta en titt på Securitasdirect.se och sen är det bara att beställa!!!


1 kommentar: