måndag 1 juni 2009

Nu är de här

Var nyss och tog emot våra polska vänner,18 uppspelta elever och deras två lärare klev av bussen vid skolan. Stackars busschauffören hade upplevt en mardrömsresa från Arlanda då ljudnivån varit hyfsat hög från de polska barnen och fyra av våra tjejer haha. Är inte mer än tre-fyra stycken av de polska barnen som varit utomlands förut så de upplever det lite exotiskt att få komma till lilla Sverige.

Imorgon är det middag för oss vuxna som förra året var med till Polen, men surprise, surprise, annica kan inte vara med för hon måste jobba (allvarligt trött på mitt liv just nu).

Vi ska starta upp en verksamhet i Gällivare efter sommaren och jag har skämtsamt sagt att jag vill ha ett av jobben, ju mer jag tänker på det desto mer lockande låter det. Har sagt till barnen att om det inte kommer till en snabb förändring i det här huset när det gäller att vara hjälpsam samt alla attitydsproblem så styr vi flyttlasset till nordligare breddgrader. Vet inte om det skulle lösa alla våra problem men det kanske skulle bli ett avbrott i en annars supertrist vardag...kanske vi skulle lära oss att uppskatta det vi har här hemma.

Har spenderat mer tid till att klösa på mina stackars armar och min nacke och mage än att knappa in siffror på tangentbordet idag. Släpper inte klådan i morgon blir jag tokig!
Nu kallar CSI =)

Bilden är lånad från Bolidens hemsida och föreställer Aitikgruvan, en gigantisk dagbrott i Gällivare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar