tisdag 19 maj 2009

Need some help

Har kört fast helt i packningen...panik snart...tur jag har fm på mig...

Bjöd hem mig själv på lunch hos mormor imorgon, så jag hinner träffa henne samt få lite mat i magen innan flygresan.

Har haft så mkt trevligt främmande idag, otroligt stressande men samtidigt så skönt. Det är ju så jag är eg, social och vill umgås med folk. Men fortfarande sitter flyktinstinkten djupt rotad i mig, är alltid lättare att isolera sig än att utmana sig själv.

Det positiva med att vara så dålig som jag trots allt varit...och fortfarande är - man lär sig att veta vilka ens riktiga vänner är...vilka människor som verkligen betyder ngt i ens liv och är värda att satsa på. Jag har några få riktigt nära vänner och de har verkligen ställt upp på mig under de senaste månaderna trots att de själva går igenom svåra tider. En del av dessa umgås jag med flitigt medans jag inte umgås alls med en del av dom, men de finns där på andra sätt. Mail och sms har sina fördelar, man behöver inte vara geografiskt nära varandra för att kunna ha en bra relation.
Jag har också lärt mig att om man bara vågar öppna sig, blotta sig litegrann så får man en hel massans kärlek och omtanke från folk. Jag har varit bra på att ge omtanke till andra, men inte krävt så mkt tillbaka. Men en bra relation handlar om att ge och ta!

Ska verkligen bli skönt att komma bort från allt i några dagar, att få slicka sina sår, läka ihop lite, hämta nya krafter och förhoppningsvis komma hem som en gladare och positivare människa. Jag ska leva lite lyxliv, bada bubbelpool, mysa och gosa och bara ta det lugnt...mellan shoppingturerna vill säga haha

1 kommentar:

  1. Va tungt för Oscar. :( Hoppas verkigen att han inser hur pass allvarligt det är, måste va svårt att börja tänka om.
    Hoppas du får det super bra nu gumman!! Njut och vila upp dig ordentligt.
    Många kramar

    SvaraRadera