måndag 11 maj 2009

Längtar efter ledighet

Känns som om mitt liv består av allt annat än vila och ledighet. Far och flänger hit och dit, avbokar samtal och möten i parti och minut för jag hinner inte med allt. Hela det här bokslutet har strulat, brukar iof vara en massa strul jämt men nu har det varit extremt mkt. Har iaf rapporterat in det sista till huvudkontoret idag och nu återstår alla interna rapporter.

Idag var det första matchen i yngste sonens sparbanksliga, vinst med 8-1 blev det. Tyvärr fick jag inte se dom spela, men min mamma agerade hejarklack ist. Är ju tre matcher till denna vecka som jag ska klämma in i mitt schema.

Äldsta sonen hade match i ett regnigt Gävle igår, resultatet blev lika dåligt som vädret. Regnet vräkte ner tidvis och vinden gjorde att det regnade vågrätt, stackars killarna var dyngsura redan efter uppvärmningen. Och det var min tvätt jag hade hängt ute innan vi for iväg också *suck*. Jag har medicinerat sonen mot pollenallergi i snart en månad och efter matchen var hans ögon helt igenmurade. Så idag fick han vara hemma från skolan och vila upp sig, blev ett besök till farbror doktorn också och lite nya mediciner. De tog ett allergiprov på en gång för att se om han är allergisk mot något mer än björk. Lider verkligen med han, han snörvlar, nyser, och kliar sig i ögonen och på näsan.

Om nio dagar sitter jag på planet =)




1 kommentar:

  1. Då kanske vi ses på Jernvallen nån dag, sonen har match onsdag å torsdag.

    SvaraRadera