torsdag 28 maj 2009

Kort sammanfattning

Efter sex intensiva och smått jobbiga dygn är jag tillbaka till jäkt och stress i Svearike. Är verkligen inte att rekomendera att göra en sån här tripp, kroppen tar så mkt stryk av att sitta passiv på ett plan i såååå många timmar.

Kan inte påstå att jag blev spec imponerad av Shanghai eller av de kineser jag såg (å de var ju rätt så många jag såg). Jag hade planerat att shoppa en hel massans saker men jag orkade inte med de gapiga, slitig och ibland otrevliga försäljarna. Ibland funderar jag om jag verkligen är kvinna, jag hatar att handla på rea, jag skulle aldrig i hela världen vilja åka till GEKÅ:s och jag vill absolut inte titta på handväskor och skor (hur snygga och billiga de än må vara) om jag inte får göra det i lugn och ro. Trivs bästa att lalla omkring i lugn och ro på ex H&M.

På lördagen var vi hembjuden till en kinesisk vän, där fick vi en massa äcklig te men det kompenserades av den delikata maten vi fick till. Vi mumsade hej vilt på kyckling, räkor och grönsaker. Familjen vi besökte bodde hur mysigt som helst i ett jättefint lägenhetsområde. Kommer att lägga in lite bilder när mannen kommer hem med kameran.

Ganska mycket shoppat blev det iaf, även om det mesta var till barnen. Vi har skor och jackor till att driva en egen liten gårdsbutik just nu...blir ju lätt så när allt är så billigt. Lilleman däremot blev i stort sett helt utan eftersom det är svårt att hitta kläder och skor i hans storlek. Så i helgen får det bli en tripp till sportbutikerna för att köpa nya skor.

Skönt var det iaf att komma hemifrån ett tag, att slippa alla måsten och krav. Att inte behöva passa tider och enbart behöva passa upp på oss själva. På det viset var det extra skönt att vi inte hade en massa sevärdheter att hinna med, blir ju lätt så att man ska hinna med så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt. Nu strosade vi mest omkring utan mål...underbart =)

Många kineser var det som sagt och massor av skyskrapor och överallt där det går att bygga byggs det nya skyskrapor...allt för att ännu fler kineser ska kunna flytta dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar