lördag 30 maj 2009

Busy day

I dag har vi flått på precis hela tiden. Började med att slita ur alla sängkläder, tvätta och åt fruskost. Var på badhuset med barnen och sedan ner på stan en sväng. Lånade grannarnas gräsklippare och började det mödosamma jobbet att klippa den extremt högväxta gräsmattan. Ställde klipparen på högsta nivån och fick ändå vicka upp den för att den inte skulle lägga av hela tiden. Stackars gräsklipparen har nog aldrig behövt kämpa så hårt, men resultatet blev toppen. Nu känns det nästan ok när man kommer hem, innan jag klippte var det pinsamt att erkänna att jag bodde i huset med den misskötta trädgården.

Klippa gräs går väl an, värre är allt gräs som gräsklipparen inte når åt. Eftersom jag och trimmen inte alltid drar jämt brukar det sluta med saxen...så var också fallet idag. Jag klippte och klippte och har väl lyckas tagit mig runt halva baksidan. Slog mig plötsligt strax efter sju att jag inte ätit något, så det fick bli tacos till middag.

I morgon fm bär det av till IKEA för att köpa presenter, förhoppningsvis blir det lika bra väder som idag å då åker bikinin på =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar