måndag 27 april 2009

Trött och arg

Tycker de senaste veckorna varit riktigt sugiga och helgen tog verkligen priset. Jag vet att jag får skylla mig själv som stressar så förbannat men ändå. Har haft väldigt mycket migrän de senaste månaderna, antagligen pga stressen, och i fredags fick jag givetvis migrän igen. Släppte skapligt till på lördagen och jag flådde på som en tok här hemma för att hinna med mina 25 punkter på att-göra-listan och på kvällen slog det till igen. Söndagen var bedrövlig, kom så långt till att hämta bilen i garaget för att köra upp den bredvid gården och gå in och lägga mig i sängen. Sen blev jag kvar där tills sju i morse. Lillen fixade egen lunch händig som han är, han tog två kalla korvar och en halv baugett med skinka på. Sen kom mina räddande små änglar, trots att jag inte ringt någon av dom. Först dök gumman upp och hon fixade mediciner och fick i mig lite vatten, sedan dök svärmor upp så hon åkte på matlagning både lunch och middag, sen dök min mamma upp och hon kom tillbaka lite senare och såg till att få barnen i säng. Själv låg jag där och önskade att det kunde komma ett godståg och köra över mig på riktigt eftersom det redan kändes som om så var fallet.

Tog mig upp ur sängen i morse och efter att överlagt noga med mig själv bestämde jag mig för att stanna hemma, hade bestämt mig för att gå när näsblodet började forsa. Och tur var väl det för precis när ungarna gått och jag skulle hänga ut tvätten på tork vaknade jag i uterummet. Har ju inte varit spec skoj att tuppa av på jobbet. Så nu väntar jag på att Hälsocentralen ska ringa tillbaka och ge mig en tid, tänker fan inte göra om det här fler helger!!!
Är helt skakis och slutkörd men jag orkar inte ligga mer i sängen för ryggen och bäckenet värker som sjutton. Får försöka traska runt lite och förhoppningsvis blir jag piggare så jag klarar av att jobba imon...

1 kommentar:

  1. Men gumman, hur är det? Behöver du hjälp?? Blir orolig för dig!!
    Kramar om

    SvaraRadera