tisdag 28 april 2009

Måste nog vara lite positiv också

Känner att jag varit lite väl negativ på slutet, men så är det med livet ibland. Finns ju trots allt några positiva saker som händer också, fast det gäller ju att man jobbar fram tillfällerna själv. Har tagit tag i saker som jag skjutit på länge och nu har jag två roliga saker på gång på jobbet. Har bjudit mig själv och två andra på jobbet till Arbrå för att hälsa på våra kollegor där, de blev väldigt glada för de har försökt få dit oss en längre tid. Givetvis finns det en hållhake för mig och det är att jag ger dom en presentation av det ekonomiska läget, de slipper de andra två som får åka utan någon motprestation (titta, här dök det upp ännu en orättvisa haha). Men ska jag någon gång övervinna min skräck att stå inför folk kan jag ju passa på när jag är i en liten grupp med härliga kollegor.


Sedan har jag bokat in tre dagar i Stockholm i juni för utbildning, vi blir fem stycken från vårat bolag och tre tyskar som ska utbilda oss i servicemodulen i vårat system. Jag jobbar inte med den modulen mer än att jag sköter stängningen i varje månadsslut och då dyker det alltid upp en masssa saker som jag undrar över. Och nyfiken som jag är vill jag veta hur det kan bli så, så nu tänker jag försöka ta reda på det. Sedan har vi ju ett helt glatt gäng med kollegor på stockholmskontoret som jag förhoppningsvis hinner umgås lite med.

Problemet med mitt jobb är att jag är väldigt fastlåst på kontoret, jag har alla pärmar och papper där och vi är ett väldigt tajt gäng som jobbar mycket tillsammans, tyvärr håller jag på att bli tokig av att aldrig få komma ut i verkligehten. Jag vill träffa mina kollegor, våra kunder och se vår verksamhet. Jag vill inte bara sitta och glo på en datorskärm och analysera siffror i excel. Men det är som sagt var svårt att kombinera. Men om jag lycka bemästra min skräck över att prata inför folk så kanske jag får komma ut lite oftare. Jag vet ju att om jag vill ut på de olika kontoren så förväntar sig min chef att jag ska presentera senaste bokslutet, så därför brukar jag lägga ner mitt tjat rätt så snart. Men nu är det dags att prova mina vingar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar