tisdag 24 mars 2009

Sorg


Förra veckan var en riktig deppvecka, tung på alla sätt och vis. Hoppas verkligen den här veckan kan bli bättre.

Alla bär vi på sorg av ett eller annat slag, men ingen sorg går att jämföra. Vi kan bara prata om det, dela med oss av våra erfarenheter och bekymmer och visa medlidande och omtanke om varandra.

Varje kväll tänder jag ett ljus till min morfar och minns vilken tur vi haft som fick ha honom hos oss i så många år. I går tände jag ännu ett ljus för någon som jag inte fick träffa men som jag vet var högt älskad av sin familj.

Sorg går inte över. Den tar bara en annan form. En sorg är som havet. Till att börja med är vågorna väldigt stora. Så kommer dyningarna och havet blir aldrig mer stilla.

Tänker på er...


1 kommentar:

  1. Tack Acka, så gulligt att ni tänker på oss och den lille. Har ordnat en liten minnesplats här hemma nu och självklart tänk jus För nu ser han ju det. :)

    SvaraRadera