söndag 22 februari 2009

Trevligt sällskap

Började morgonen med att vinka hej då till mannen, dags för hans tredje sväng till Kina. Blir alltid en stor omställning både när han åker och när han kommer hem, men barnen har ju sportlov så de hinner nog anpassa sig innan skolan drar i gång igen. Kändes konstigt att vakna själv i morse =(


Hann med nästan allt jag hade planerat igår, men så körde jag på som en tok hela dagen också. Lillsnutten hjälpte mig att tvätta fönster i uterummet, tyvärr tog fönsterputsen slut så jag har fortfarande tre rutor kvar (de tre minsta tack och lov). Inglasade uterum är mysiga och trevliga på alla sätt och vis utom ett - är grymt deprimerande att tvätta dessa stora schabrak till fönster. På somrarna samlas det en enorm mängd flugor i solgasset på rutorna och de lämnar tydliga spår efter sig. Men nu var det slipdamm ist för fluglort som vi tvättade bort.


Hade en jättetrevlig kväll i gott sällskap. Tillagade lite tacos tillsammans, åt, gjorde efterätt, åt igen och pratade en massa både strunt och allvar. Trots att vi sällan hinner träffas mer än på en snabb fika på jobbet då och då så är det aldrig svårt att plocka upp tråden från var vi avslutade förra gången. Hann med att prata lite jobb oxå, börjar ju hända en hel del på vårat bolag nu även om det än så länge är på regionsnivå och inte på bolagsnivå. Men förändringarna påverkar trots allt mitt jobb då jag måste rapportera på ett lite annorlunda sätt motför tidigare.


Hon gick inte hem förren strax efter 12 och jag somnade helt utpumpad efter den slitsamma dagen. Vaknade till av det utlovade sms:et från mannen, men jag var så trött att jag knappt orkade läsa det utan somnade skönt om i vetskap om att hans flygresa gått bra.

Morgon har gått i seghetens tecken, barnen är i uppror över att intenet inte fungerar på deras dator. Fungera perfekt på min dator där jag kör wireless så jag sitter här i lugn och ro och äter Dumleklubbor =)

1 kommentar:

  1. Mums va gott!!! Sånna fick jag jämta av farmor & farfar när jag var liten. :)

    SvaraRadera