tisdag 10 februari 2009

Mindre rolig utgift

I morgon får vi hämta vår nya varmvattenberedare - ett måste då vår gamla är trasig, men det hade ju varit roligare att lägga pengarna på annat.

Mannen har jobbat hårt idag, han har målat, snickrat tak samt satt upp fem nya spottar. Lite småpul kvar att göra innan tapeter och lister kan sättas upp. Vilken skillnad det blev i hallen med spottar och nytt tak, å då är det inte ens målat ännu, kommer att bli toppen när det är klart =).

I helgen ska jag hjälpa mamma måla hennes kökstak, hon har ett befintligt trätak som behöver lite vit färg för att bli riktigt bra. Är så stolt över min underbara mamma som offrar så mycket för min familj och för sin mamma. Hon har verkligen inte haft någon rolig vinter, först bröt hon armen i samma veva som hon flyttade till en ny lägenhet och var konstant barnvakt till våra barn då mannen åkt till Kina i jobb, sedan blev morfar sjuk och hon flyttade upp till sin mamma för att hjälpa henne, och där blev hon kvar. Hon har sovit där i snart fyra veckor medan hennes lägenhet står där med massor av ouppackade kartonger och andra saker som ska göras. Önskar jag hade mera tid och ork att hjälpa henne, men vårat liv snurrar ju på rätt så hektiskt ändå. Men jag hoppas och tror hon vet hur mycket hon betyder för oss alla!

Ta hand om varandra!

♥ KRaM aNNiCa ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar