torsdag 19 februari 2009

Längtar till fredag

Eller kanske inte. Gillar ju eg fredagar bäst av alla dagar, men på lördag åker gubbis till Kina igen så det blir sista kvällen med gänget. Har massor att hinna med i morgon och högst upp på min lista står en tur till mormor. Lider av lite mormor-abstinens just nu, har umgåtts och pratat med henne så intensivt de senaste två månaderna att det känns konstigt att inte höra hennes röst på så många dagar (har inte pratat med henne sedan förra fredagen -skärpning!). Fast jag har ju pratat med mamma med mormor pratandes i bakgrunden, så jag vet ju att hon har det bra.

Kan inte fatta att det gått en månad och en dag sedan det hände. Är lite tugnt idag, var så många känslor som vällde upp inom mig på jobbet när alla ville vet vad som hade hänt och nu bara snurrar det runt i huvudet på mig. Kommer att bli en tung natt!

Fick besök av en kär gammal vän (åja, så gammal är hon inte, tom året yngre än mig haha) på em. Det dåliga samvetet gnager när jag tänker på att jag från och till helt släppt kontakten med henne, men jag kanske kan bättra på mig. Är ju tyvärr så att när man mår riktigt dåligt förvandlas man till en osocial eremit som medvetet eller omedvetet utesluter alla människor man eg tycker om. Men ingen är ju sämre än att man kan förbättra sig och det jobbar jag på för fullt nu, går visserligen inte spec fort framåt, men va f*n Rom bygdes inte på en dag! Håller tummarna för dig nu gumman, du har massor av roligt att se fram emot! Har saknat dig!

Sitter här med värkande tår, sonen har fått nya fotbollskor och snäll, omtänksam mor som jag är hjälper jag honom att gå ut dom inför träningen i morgon *ajaj*. I den takten hans fötter växer lär vi snart få köpa ett par nya igen *suck*.
Dags att hoppa in i duschen och på så vis köpa sig fem minuters extra sömn i morgon bitti. Har ju blivit bortskämd med sovmorgon ett par veckor, men nu är det bara att snällt och lydigt kliva upp och masa sig till jobbet igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar