måndag 2 februari 2009

14 timmar kvar nu

Om mindre än 14 timmar är det dags att ta ett sista farväl av morfar. Har haft ångest sedan i fredags över begravningen och nu är det snart dags. I minneslunden vid denna vackra kyrka ska morfar läggas till sin sista vila. VILL INTE, ORKAR INTE, men jag måste ta mig igenom det här. Minns så väl min morfars systers begravning i samma kyrka, hur jobbigt det var att se mormor och morfars sorg - och nu är det vår sorg, vår morfar som ligger där i kistan. Nu är det mormor som sitter där ensam, ingen morfar som stöttar och tröstar i allt det jobbiga. Nu måste hon klara sig själv i livet, hur gör man det efter över 66 år tillsammans?

Känner mig som en grinig liten treåring - jag VILL ha min morfar tillbaka!!!

Saknar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar