onsdag 14 januari 2009

Vet inte om jag ska skratta eller gråta


Vill ge er alla ett gott råd: skicka ALDRIG er x-box på service, ja för att vara på den säkra sidan - KÖP ALDRIG en x-box!!!

Ska bli intressant att se om den dyker upp i nästa vecka - tvivlar starkt, men va f*n folk vinner ju på lotto så varför inte?

Så här gick det till innan jag äntligen fick ett löfte om leverans:
  1. Ringer x-box support i mitten av november eftersom den bara blinkar rött när man startar den.

  2. Får en fraktsedel mailad till mig

  3. Ringer UPS för att få paketet hämtat

  4. Lejer in min mamma för att någon måste vara hemma före tre dagen för avhämtning. Får ett löfte från chauffören att de alltid ringer innan de levererar ut x-boxen

  5. 19 november kommer x-boxen till service center i Tyskland

  6. I början av januari börjar jag lacka ur över att x-boxen inte kommit trots löften om tre veckors leveranstid och ringer x-box support - får reda på att den är skickad tillbaka till Tyskland på julafton eftersom de försökt levererat den till oss tre gånger och dessutom lagt ett kort i vår brevlåda (skulle va intressant att veta vilken brevlåda och dörr de varit vid). Ska enligt supporten kontakta UPS och ange referensnumret jag fått

  7. Ringer UPS och de vill ha ett annat nummer än det nummer jag fått

  8. Ringer x-box suppport igen och får det rätta (enligt dom) numret

  9. Ringer UPS och anger det nya numret jag fått - men då helt plötsligt kan de inte göra något åt att konsollen är i Tyskland utan jag måste ringa direkt till service centret i Tyskland och be dem retunera x-boxen - men något telefonnummer har hon inte

  10. Ringer x-box support ännu en gång och nu känner jag mig hyfsat irriterad och talar om för flickstackarn att jag ångrar att vi någonsin köpt den och att jag utgår från att de fixar hem konsollen snarast! Tog tydligen lite skruv för hon kopplade mig vidare och då helt plötsligt så kommer den att gå från Tyskland senast på fredag.

Men vad är det som säger att jag är hemma och kan ta emot den då? För tydligen i dagens mobiltäta samhälle så har inte budbilschaufförer mobiltelefoner och telefonkiosker finns det ju inte längre...fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar