onsdag 14 januari 2009

Ujuj längtar efter helg


Som vi har slitit med detta bokslut, men snart är det över och tur är väl det. Har blivit 3-5 timmars övertid alla arbetsdagar sedan 29 december, och det märks på kroppen och defenitivt på hjärnan. Känner mig så trög och korkad just nu att en guldfisk ter sig hyperintelligent i jämförelse med mig.

Tur att chefen hoppar in och avlastar mig för annars hade jag fått jobbat även nattetid. Idag har han rapporterat in den sista rapporten så jag fick koncentrera mig på bokslutsdokumentationen till revisorn som dyker upp i mon klockan 8. Inga konstigheter alls med den pärmen, men det tar sin lilla tid att speca upp alla konton var för sig med försättsblad och underlag, allt ska kopieras i två kopior och sättas i två pärmar - trodde kopiatorn skulle brinna upp av utmattning, men den höll (tack gode gud för att vi precis fått en ny för annars hade jag varit inlåst i ett madresserat rum vid det här laget).

Sen har jag en organisation som skriker efter de interna rapporterna som jag inte hunnit med att göra än. Trots alla mina timmars övertid så ökar inkorgen skrämmande fort och min att-göra-lista börjar snart bli längre än alla barns önskelistor till tomten tillsammans. Har insett att mina förhoppningar om att kunna plocka ut några timmars komp i nästa vecka bara är att fetglömma *suck*.

Har börjat finslipa på mitt CV - men vem vill anställa en utarbetad trebarnsmamma med noll hjärnceller?! Och var hittar man ett jobb som är stimulerande, roligt, intressant, inte kräver övertid och intelligens? Och fågan är ju - vill jag verkligen byta jobb? Eller är det bara för att jag känner mig helt slut både fysiskt och psykiskt som jag vill ha ett annat jobb.

Morfar är iaf lite, lite bättre, stabil och vaken från och till. Men de börjar bli trötta och frustrerade på att de inte hitta orsaken till infektionerna (sänkan pendlar mellan 260-280) så nu blir det magnetröntgen igen för att lokalisera nya varhärdar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar