måndag 5 januari 2009

I natt kan de bli störst


Tänk vilken härlig känsla det måste vara att slå Kanada i Kanada med 20 000 kanadicker på läktaren. Sverige har inte vunnit Junior-VM sedan 1981 (första och enda gången), så visst är det på tiden, och ska något lag klara av det så är det kanske årets team. Oj vilken lång natt det kommer att bli, känns lite jobbigt att behöva vara vaken hela natten för att kunna se på hockey. Men jag vill ju inte missa finalen! Har det varit vanlig arbetsdag i morgon har jag inte suttit uppe hela natten och degat, men nu är jag ju ledig hela fm, kan sova nästan hur länge jag vill. Åja, jag får främmande strax efter 10 så jag får nog ta och masa mig upp i niotiden. Sedan blir det en tur till sjukhuset för att träffa morfen och slutligen kanske någon timme på jobbet. Håller tummarna för småkronorna nu, även om ett silver inte är fy skam det heller.

Fick en glad överraskning i går när jag läste av elmätaren, från att ha förbrukat 30 000 kWh per år har vi gjort av med samma mångd under 1,5 år *yiihaaa*. Tänk att våra investeringar i tilläggsisolering av vind, byte av elrediatorer samt inköp av en luftvärmepump äntligen har visat sig i elförbrukningen oxå =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar