tisdag 27 januari 2009

Ett stort svart hål

Känns som om jag sugits in av en virvel ner i ett stort bottenlöst svart hål just nu. Tankarna virvlar runt i mitt huvud men jag hinner bara greppa en tanke så faller den ur min hand och nya svichar förbi. Har så mycket jag vill göra men orken finns inte, bara tanken på att ta sig för någonting kan få mig att gråta. Just nu skulle jag behöva ett helt kalt rum med en säng i för oreda gör mig yr och illamående och i mitt hus är det sällan ordning och reda. Har ett alldelens för stort kaos i huvudet och kroppen för att orka leva i ett materiellt kaos också.

Blir rädd för mig själv, hur ska det här sluta? Men samtidigt är jag oerhört tacksam för att jag tog tag i det i tid, för även om ingen vill vara deprimerad så är det ingenting jämfört med de som blir utbrända.

Fick ännu ett gulligt mail idag samt ett telefonsamtal. Är så glad att de orkar bry sig trots alla mina tappra försök att utestänga dom från min värld de senaste månaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar