lördag 13 december 2008

Vinteride

Tror inte det är sant, men mammas lägenhet och förråd är otroligt nog tomt. Som tur var blev vi ett gäng tappra själar som samlades i morse klockan 9, två bröder, en syster, två döttrar, en svärson och en arbetskamrat. Redan vid 14-tiden var allt kört och uppburet. Att lägenheten ser ut som ett stort kaos är en annan femma. Har varit och handlat mat och utfordrat barnen och snart ska jag åka till mamma igen för att bringa lite ordning i oredan. Men helst av allt skulle jag vilja göra som björnen och gå i vinteride och inte komma fram förren framåt våren.

Tur är väl att det kom lite snö för att muntra upp oss i all mörker och tristess, för när livet känns tungt och hopplöst blir man glad bara man tittar ut på allt det vita. Lär inte bli någon cykeltur till jobbet nästa vecka även om jag skulle behöva motionen.


Kunde inte motstå dessa söta dl mått när jag rensade i mammas förråd, fick henne att lägga dom i skräphörnan förra veckan, men nu när jag skulle kasta dom så bara gick det inte. Men jag lever efter devisen en in en ut, så nu är det bara att välja ut fyra andra saker som ska bort ur våra köksskåp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar