måndag 15 december 2008

VAB

Hade två krassliga barn igår kväll/natt. Lillen hostade och hostade så jag trodde hela halsen och magen skulle ramla ut och mallansonen hade ont i huvudet och var allmänt rastlös. Lillen somnade till slut efter att ha fått honungste och hostmedicin. Men den nadra lilla göken ville inte slappna av. Han var så ledsen och gick från säng till säng. Framåt 01,30 kom han till ro och jag och tonåringen fick äntligen slappna av och somna vi med. Bestämde mig rätt snabbt att båda två skulle få vara hemma med mig idag. Men vilket pickel, först att få den stora att kliva upp och gå till skolan, sen ska man ringa till skolan och sjukanmäla, sedan ringa till jobbet och sist till chefen. Men sen så fick vi somna om igen, fast då skulle lillen kliva upp och efter en liten stunde även mellensonen. Men mamman var verkligen inte färdig soven och när jag vakande var klockan strax före elva. Hmm inte bra, men å andra sidan kan jag säga att min kropp verkligen behövde den sömnen. Skulle behöva vara ledig i minst två månader och bara vila upp kroppen.

Kliver in i tvättstugan och vad ser jag? Varmvattenberedaren läker vatten, inte mycket, men en rännil på 1 dm från beredaren bort till avloppet är det. Och när jag öppnar luckan så droppar det från den. Vad gör man? Ringde min man för att få moraliskt stöd, men inget svar där. Ringde hans ersättare men inget svar där heller. Så nu sitter jag här med möss i förrådet och en läkande varmvattenberedare. Är inte så här jag hade tänkt mig när jag ville ha ett hus. Har varit något konstant som har krånglat sedan vi flyttade in *suck*


1 kommentar:

  1. Tur att herrn i huset kommer hem på fredag och kan återställa allt :-)

    SvaraRadera