fredag 5 december 2008

Tänk jag hade några muskler iaf

Är ju inte direkt någon stor och stark tjej men helt utan muskler är jag tydligen inte iaf, även om det mesta gick på ren vilja. Jag och syrran åkte till mamma och packade bilarna fulla, och eftersom jag hann före hem till mamma så bar jag helt sonika upp allt själv, inkl stereobänken. Trodde jag skulle dö halvvägs men det var bara att bita ihop och bära vidare. Sitter i soffan och myser framför Idol nu och vilar mina trötta få muskler. Jiissus vad bra hon är Leona Lewis, vilken tjej alltså. Hoppas Kevin och Alice går vidare.

Fick ett brev från min läkare idag, har fortfarande alldelens för låg nivå med blodplättar men med min sjukhistoria tror hematologen att det kan bero på reumatism. Så nu måste jag till labbet på sjukhuset på måndagmorgon och lämna andra prover för att kolla upp om så är fallet. Känns som om allt faller på plats nu, både med min historik gällande blåmärken, många små sår, näsblod och nu slutligen lederna. Tog ju upp mina dåliga händer sist hos läkaren och även om jag inte har värk i lederna så har jag ist ingen styrka kvar i händerna. Tappar allt, är fumlig och ingen ork till att tidsvis lyfta den minsta lilla sak. Men det sitter bara i själva fingrarna och handleden, i armarna som helhet har jag styrkan kvar. Sen gör ju inte min dåliga blodcirkulation det hela något bättre. Har tyvärr dåliga gener när det gäller reumatism, mer än halva släkten har en eller annan form av reumatism, så varför skulle just jag slippa undan? Önskar ju att man hade haft andra gener man kunde ärva ist, man hade ju gärna viljat bli smart, snygg och en jävel på att sjunga, men det gick ju inte. Ist fick man ärva migrän, depression och kanske nu också reumatism. Men som med allt annat är det bara att bita ihop och lära sig leva med sina problem. Ännu ett skäl att flytta till varmare breddgrader kanske =0)

Och det gäller ju att se det positiva i livet, snart är det jul och hur mysigt är inte det? Ska försöka, kan inte lova att jag klarar det, att ta det lugnt i jul och bara njuta av gemenskapen och glädjen hos alla. Om jag fick önska mig precis vad som helst så skulle det vara att 2009 blir ett år av lugn och frid. För 2008 har verkligen varit allt annat än det, och jag vill ALDRIG mer uppleva alla den stress och press som varit under hela detta år! Nu har jag haft min tjänst i ett år och kommit in i mina arbetsuppgifter, jag är självständig (alldelens för mycket tycker min chef som känner att han inte längre blir invigd i det jag gör), tryggare och mestadel bra på det jag gör (ojoj nu tog jag i så jag sprack, men ibland måste man peppa sig själv). Nu ska jag försöka få privatlivet och jobbet att passa ihop, vilket inte är lätt alla gånger när man är ensam ansvarig. Men får jag bara det att gå ihop så ska det nog gå bra. Blev både en julklappsönskning och nyårslöfte i ett =)
Daga att fixa lite te till mig och lillen och ladda inför utröstningen i Idol...spännande värre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar