onsdag 10 december 2008

Skam den som ger sig


Jag som hade varit ävlats och satt upp grangirlangen runt ytterdörren förra veckan och två dagar senare går sladden av. Men skam den som ger sig, köpte helt enkelt en ny girlang och efter mycket pillrande med stelfrysna fingrar sitter den nya på plats. Lyser så fint nu på kvällen =).

Jag älskar verkligen vintern när den är vit och vacker, men tyvärr blir mina fingrar lika vita som snön och totalt obrukbara. Idag var det värre än någonsin, kunde inte ens plocka upp mobilen när den ringde, hade ingen som helst känsel i fingrarna och så stel att jag inte kunde böja fingrarna det minsta lilla. Skulle verkligen behöva lite sol och värme nu.

Såg på mina blomlådor att det inte endast var mina fingrar som vantrivs i vinterkylan, mina fina limegröna hängväxter har helt kastat in handsken. Dags att byta ut dom mot något mer tåligt kanske.
Nu är det dags för soffan och CSI...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar