tisdag 30 december 2008

Äntligen hemma

Har varit en lång dag på jobbet, 12 timmar och ändå blev jag inte klar med allt. Måste gå ut och jobba en tre-fyra timmar på nyårdan, tråkigt men iaf bra betalt. Mannen och minsta sonen är på hockey så det fick bli en promenad hem i kylan, men jag var väl påbylsad så bara kinderna och näsan var lite fryssen.

I morgon ska jag åka och hälsa på morfar som då förhoppningsvis har fått flyttat till infektionskliniken. Läget idag var stabilt, hjärtat har slutat flimmrat och slår nu stadigt. Men alla blodvärderna är en katastrof även om de har förbättrat sig något. Svår lunginflammation, infektioner i blodet och väldigt, väldigt medtagen. Sover nästan konstant men vaknar till glimtvis och säger några ord. Mamma var vid gott mod när hon kom hem från sjukhuset idag, men tyckte att det var jobbigt att se han så ömklig och full med nålar, slangar och elektroder. Men min morfar är stark som en oxe och han kämpar förhoppningsvis med näbbar och klor för att ta sig ur det här.

Håller tummarna för Brynäs nu, dags för en seger tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar