tisdag 16 december 2008

Låååång dag

Fattar inte att dagen äntligen är slut, är plågsamt nog att sitta tyst och lyssna i åtta timmar när man är pigg och kry och med feber och huvudvärk var det snäppet värre. Kände mig relativt pigg när jag vaknade i morse, ingen huvudvärk och ingen feber. Men säg den lycka som varar för evigt, vimsig som jag är glömde jag bort att jag precis öppnat skåpluckan i badrummet och drämmer upp huvudet i hörnet. Två alvedon och lite borttorkat blod senare kunde jag dock fortsätta mina morgonbestyr *suck*. Hann läsa och besvara lite mail innan jag styrde kosan mot huvudkontoret och årets Kommissionärsbolagsdag. Förra året fick vi ett häfte med typ 40 slides, i år låg det åtta häften med 20-50 slides i varje. Shit kommer att bli en lång dag tänkte jag, och det blev det. En del saker är jätteintressanta medans andra saker inte gäller vårat bolag alls. Fick en kanongod lunch från Racines *yummie* och sedan fortsatte manglingen, tröttare och tröttar blev jag och ondare och ondare gjorde mitt huvud. Men 16.54 blev vi äntligen utsläppta.

Fort som sjutton iväg och handla och sedan hem och invänta nästa köpare av hockeybyxor. Tonåringen och jag fixade till lite tacos och efter det lite glass till efterrätt. Under efterrätten avhandlades årets viktigaste fråga: ska julgranen kläs i silver/blått eller guld/rött. Lillen fick se sig besegrad med tre röster mot en, han vill ringa sin pappa i Kina för att få honom på sin sida men efter att ha övertygat honom om att det inte spelade någon roll om han fick en till röst med sig gav han upp. Dessutom tror jag inte hans far hade uppskattat att bli väckt mitt i natten för att rösta på julgransprydnader haha. Hur som helst blev det rött och guld i granen i år, ska klä den på fredag efter vi kommer hem från Köpis. Barnen har beslutat att de ska hålla sig vaken (mer troligen bli väckt) när pappan kommer hem på fredag natt, då ska vi äta vörtlimpa med julskinka, så det är bäst du kommer hem hungrig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar