tisdag 9 december 2008

Julfest


Går numera under smeknamnet nåldynan efter alla provtagningar och droppnålar min högerarm fått utstå det senaste halvåret. Efter två dagar på raken med provtagning verkar det som om jag får julledigt från labbet, konstigt vore ju annars för nu kan det inte finnas mer att analysera tycker jag.

Tog en välbehövlig sovmorgon innan jag åkte till sjukhuset, sedan kom jag sent om sider till jobbet för att åka på utbildning två timmar senare. Kommer och går lite som jag vill numera känner jag *suck* och i de tider av finanskris vi lever i just nu så är det mycket att göra på jobbet. Vi står oss starka i krisen men en del av våra kunder har det kämpigt och vi är hela tiden tvungen att analysera för och emot när det gäller att neka eller släppa order. Jag lever efter mottot att hellre hjälpa än stjälpa, men om man inte håller det man lovar blir det inga fler chanser. Är roligt att höra från kunderna att de är tacksamma för att vi ärhjälpsamma och förstående, men jag finner inget nöje i att slå omkull en liten firma bara för att markera att vi är maktfulla. Dessutom tar jag hellre en längre kredittid än att bli helt utan pengar, vilket man blir med största sannorlikhet om firman konkar.

Efter engelskan hann jag jobba 1,5 timme till för att sedan jäkta hem och plocka upp lillen, han skulle med till affären och köpa fikabröd. Hem och snodde ihop lite mat, rester från gårdagen och en grillad kyckling - gourmetkock som man är. In med alla barnen i bilen och iväg för att plocka upp barnens mormor och farmor och sedan till skolan på julfest. Lillen spelade någon typ av slagverk, sedan hade han den eminenta rollen som talade träd i Rödluvan och vargen samt som den gula geten i Petter och hans fyra getter. Tog en jädrans tid då även treorna hade en pjäs att spela upp men till slut fick vi fika, hade en trevlig stund och kom inte hem förren klockan var närmare nio.

Fick de två minsta i säng och den äldsta ner i soffan medan jag tog mig an att slå in de julklappar jag hittills köpt. Oj vad trött jag blir på presentsnören som inte går att krulla. VARFÖR tillverkar man snören som inte går att krulla?? Finns det någon som använder presentsnören utan att krulla dom??
Fick faktiskt en liten julklapp själv idag, sitter och lyssnar för fullt på den nu =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar