måndag 1 december 2008

Jag vill oxå ha snö

Blir inte så lite avis när jag pratar med mina kollegor i Kiruna och hör om deras halvmeter snö, jag vill ju oxå ha snö. En dm är allt jag begär, men det verkar som om jag får vara utan. För även om det har lovats lite snöflingor så lär de smälta bort samma sekunde de landar på backen.

I dag har jag jobbat hårt och slitit mitt hår med allt strul som helt plötsligt dyker upp ur tomma intet. Fantastiskt att en hel dag kan passera utan att man fått spec mkt uträttat och ändå har man jobbat hårt hela dagen. Men till slut hann jag med det jag skulle och det var riktigt roliga siffror att redovisa =). Och medan jag satt där på jobbet och slet mitt hår fick mamma hjälp av sin bror och hans fru samt min svärmor, så nu är alla fönster tvättade och nästan alla kartonger körda till den nya lägenheten. En stor sten föll från mina axlar...

Fick ett samtal från min far på andra sidan jorden, oj vilket krångel de hade att ta sig dit. Flyget från Arlanda till Bangkok med mellanlandning i Istanbul blev omdirigerade pga demonstrationerna och gick ner i Calcutta, där de inte fick kliva av planet trots många timmars väntan. Ny destination HongKong, men än en gång fick planet vända för helt plötsligt vägrades planet sitt nödvändiga landningstillstånd. Lyckligtvis för alla trötta, griniga, stela resenärer accepterade Singapore att de landade och efter över 1,5 dygn inträngda i en sardinburk fick de äntligen kliva av för att fortsätta sin resa med buss till Bangkok. För pappas del spelade det mindre roll eftersom han iaf skulle till Malaysia, väl där åker han på magförgiftning och efter att ha återhämta sig i två dygn kommer nästa lilla dilemma. Ett problem som satt både polisen och diverse djurorganisationer i fullt arbete, i bungalowen bredvid min fars har en kobra siktats, just det en KOBRA, fattas väl bara att karl blir biten av den oxå *suck*

Appropå kobra, jag har ju alltid önskat mig en sån, inte av den levande sorten utan en telefon. Det finns ju en nyproducerad modell av kobran, men den är inte alls lika fin. Hmm önskar jag hade varit snäll, för då kanske tomten kommit med en, men det kanske inte är försent att bättra sig =)

Blir så orolig för min lilla gumsa, vill att du ska bli frisk och kry igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar