måndag 29 december 2008

Ambulans till sjukhuset

I morse blev min morfar hämtad i ambulans och körd till Gävle sjukhus där han nu ligger inlagd på hjärtintensiven. Oron har gnagt i mig hela dagen. Många minnen från barndomen har passerat i mina tankar. Hos mormor och morfar har jag spenderat en stor del av min uppväxt. Jag har varit dagbarn där, vi bodde grannar med varandra i flera år, vi har tillbringat många somrar på Åland tillsammans. Jag har suttit uppkrupen bakom morfars rygg i soffan och tittat på nyheterna, jag har varit med morfar på hans jobb och när jag var riktigt liten var det alltid morfar de fick ringa till när jag skulle bli undersökt på sjukhuset (inte förren morfar kom fick de röra mig pga av min stora sjukhusskräck).

Så från att ha ramlat och slagit bakhuvudet och nacken och varit sängliggande i svår huvudvärk och yrsel är det nu hjärtflimmer och kraftiga infektioner i hela kroppen som är det stora problemet. Hur som helst får han nu två olika slags antibiotika samt smärtstillande och jag hoppas verkligen det vänder och att vi snart har våran goa glada underbara morfar hos oss igen.

Tänk vad livet är skört eg, visserligen är han 84 år, men bara för två veckor sedan stod han där och skottade hela uppfarten och nu bara ligger han där. Måste vara fruktansvärt för min mormor, de har levt tillsammans i 67 år!!

Han bara måste bli frisk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar