tisdag 2 december 2008

17 dagar kvar

Är bara 17 dagar kvar tills snutten kommer hem nu =)

Har kört en 12-timmars på jobbet idag, välbehövligt då min flex står på minus. Men oj vad jag var trött på sluttampen, siffrorna flimrade på skärmen och hjärnan (det lilla som finns kvar av den) hade redan stämplat ut. Rapporterade in redan vid tretiden tack vare att jag jobbade i helgen, men jag hade lite annat smått och gott som jag hellre betade av idag än att ha det liggandes.

Har ömsom snöat ömsom regnat idag, och givetvis är det en liten grop alldelens vid min bildörr på parkeringen, så efter att ha vadat fram i snöslasken så gäller det att hålla huvudet ovanför vattenytan när man kliver in i bilen. Hmm inte riktigt så illa kanske men jag var iaf dyngsur innan jag kom in i bilen både av allt regn och av allt jäkla slask som tränger in i skorna. Var tydligen inte ensam om att bli blöt om fötterna idag, äldsta sonen har redan avverkat tre par skor (behändigt att han har samma storlek som sin mamma så kan han knycka mina skor när hans egna är blöta - är rädd för att mina vita snart ser ut som hans vita). Så nu blir det för skotorken att jobba hårt hela natten.


Och inte nog med det, vidrutetorkaren i bak har givit upp igen (ledsen älskling), har krånglat väldigt i två veckors tid, men nu fungerar den bara när man fäller upp den. Känns inte som om den gör speciellt mycket nytta när den viftar fram och tillbaka i tomma luften *suck*. Så nu kör vi endast på känsla, ser inte ett jota bakåt *suck igen*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar