måndag 24 november 2008

Snön ligger vit

Vaknar till en helt vit värld idag. Finns inget vackrare än ett orört snötäcke utanför fönstret, fick skotta mig fram till brevlådan för att hämta tidningen.

Måndagar brukar annars vara en tung dag, man vaknar på morgonen och vet att man har en hel lång arbetsvecka framför sig. Men när jag fällde upp persiennerna så blåste alla svarta tankar bort och ersattes av vita.

Dags att väcka upp barnen, kan tänka mig att den minsta är snabbt i kläderna för att hinna ut och busa i snön.

Blir nog lite glögg och pepparkaka på jobbet idag igen för att fira den snö som kommit. Alla brukar iof inte dela min glädje gällande snön. Men jag ska göra mitt bästa för att omvända dom!

Sådana här dagar förlåter jag Sverige för alla de andra dagarna på året som det bara är grått, trist och kallt!