lördag 22 november 2008

Myslördag

Målet för denna lördag var att göra så lite som möjligt och halvvägs in på dagen har jag klarat mig galant. Efter en gemensam frukost gjorde jag mig klar för att ta den minsta sonen med mig och shoppa lite presenter. Hittade det vi sökte på JC, så det var lätt avklarat =)

Mörkret faller utanför köksfönstret och det börjar bli dags att tända alla värmeljusen. Älskar att ha en massa tända ljus i alla rum i huset, så det brukar bli många vändor till IKEA på vinterhalvåret. Har ett helt underbart uterum där jag tänder massor av ljuslyktor i alla möjliga storlekar och sedan är det bara att sitta där och mysa. Att det ligger ett tunt täcke av snö på gräsmattan gör ju saken så mycket mysigare. Älskar snö, även om kylan sliter hårt på mina leder och blodkärl.

Har lovat att köra mammas bil på reparation ikväll och sedan följa med henne och handla, men sedan är det bara myspys för hela slanten =)

Hmm inte riktigt jul än kanske, men jag längtar. Hoppas bara det blir en vit jul i år så det slipper vara grönt gräs i bakgrunden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar